Τρίτη, 13 Σεπτεμβρίου 2011

"Ένας άνθρωπος είναι το σύνολο των πράξεών του." - Ούλλων των πράξεων του, όμως;;;;;;;;





"Ο Μαχάτμα Γκάντι, ένας άνθρωπος που έκανε τις αλήθειές του πράξεις, δηλαδή ένας πραγματικός επαναστάτης, έγραψε ότι «ένας άνθρωπος είναι το σύνολο των πράξεών του. Τι έχει κάνει, τι μπορεί να κάνει. Τίποτε άλλο». (Από άρθρο του Αντρέα Παράσχου στην Καθημερινή 11.09.2011 http://www.kathimerini.com.cy/index.php?pageaction=kat&modid=1&artid=57462 )


Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
 
Ο Μοχάντας Καραμτσάντ Γκάντι (γκουτζαράτι:મોહનદાસ કરમચંદ ગાંધી, ντεβαναγκάρι: मोहनदास करमचन् गान्धी) ήταν Ινδός πολιτικός, στοχαστής και επαναστάτης ακτιβιστής. Υπήρξε η κεντρική μορφή του εθνικού κινήματος για την ινδική ανεξαρτησία και εμπνευστής της μεθόδου παθητικής αντίστασης χωρίς τη χρήση βίας έναντι των καταπιεστών.
Η διδασκαλία του επηρέασε το διεθνές κίνημα για την ειρήνη και μαζί με τον ασκητικό βίο του συνέτειναν στο να καταστεί παγκόσμιο σύμβολο και ορόσημο της φιλοσοφικής και κοινωνικοπολιτικής διανόησης του 20ού αιώνα. Έγινε ευρύτερα γνωστός με την προσωνυμία Μαχάτμα, που φέρεται να του απέδωσε στα 1915 ο Ινδός νομπελίστας ποιητής και φιλόσοφος Ραμπιντρανάθ Ταγκόρ και στα σανσκριτικά σημαίνει Μεγάλη Ψυχή.

Γεννήθηκε στις 2 Οκτωβρίου 1869, στο Πορμπαντάρ, μια μικρή πόλη στη δυτική ακτή της Ινδίας στην επαρχία Γκουτζάρατ. Η οικογένειά του ανήκε στην κάστα Βανισίγια, σύμφωνα με την ινδουιστική παράδοση του κοινωνικού διαχωρισμού σε κάστες. Ο παππούς του ήταν τοπικός κυβερνήτης του Πορμπαντάρ θέση στην οποία τον διαδέχτηκε ο γιος του και πατέρας του Μαχάτμα, Καραμτσάντ. Η μητέρα του, Πουτλιμπάι, που ήταν η τέταρτη σύζυγος του Καραμτσάντ (οι τρεις προηγούμενες είχαν πεθάνει κατά τη διάρκεια της γέννας) επηρέασε καταλυτικά το χαρακτήρα του με την αγιότητα του βίου της, την ευγένειά της και τη θρησκευτική της πίστη.
Μεγάλωσε σε ένα οικογενειακό περιβάλλον, το οποίο ασπαζόταν τις απόψεις του τοπικού θρησκευτικού κινήματος της Γκουτζαράτ, Τζαΐν, που πρέσβευε τις αρχές του μη-τραυματισμού οποιουδήποτε ζωντανού πλάσματος, τη χορτοφαγία, τη νηστεία ως μέθοδο αυτοκάθαρσης και την αμοιβαία ανοχή μεταξύ των μελών των διάφορων καστών και θρησκευτικών κινημάτων.
 
 
Γιατί τα αντιγράφω τζιαι σύρνω τα ούλλα δαμέ;
 
Εν λλίο "χωράφκια" μου. Τζιαι κατά την ακαδημαϊκή μου ενασχόληση με το συγκεκριμένο πρότυπο/ θρύλο αλλά τζιαι κάποιους άλλους με παρόμοια πορεία, ενοχλούσαν με, ένα-δκυο πράματα μαζίν τους.
 
Πριν να πάω σε τζιείνα που με ενοχλούσαν ή καλλύττερα εν επολλοκολλούσαν στο νου μου, να ξεκαθαρίσω ότι ήταν επιλογή η μελέτη τους, τζιαι έμαθα τη δομημένην, στρατηγικήν τζιαι μεθοδικήν ενεργοποίηση χωρίς απαραίτητα τη χρήση βίας (τουλάχιστον όϊ φυσική!). Έμαθα τη διαφορά του pacifism τζιαι passivism που πολλές φορές συγχίζουνται χώρις απαραίτητα να έχουν σχέση μεταξύν τους. Τζιαι σε προσωπικόν επίπεδο έμαθα εναλλακτικές, αφού θεωρώ ότι μπορώ να είμαι πολλά βίαιη τζιαι ήταν κάτι που έθελα να χαλιναγωγήσω ή καλλίτερα να μάθω να χειρίζουμαι δημιουργικά την ...... ένταση της σύγκρουσης. Αφού ως τωρά εν εδολοφόνησα ή έστειλα κανένα πλάσμα νοσοκομείο, νομίζω επήεν καλά το πράμα.
 
Μετά τη μεγάααααααααααλη παρένθεση, επιστρέφω:
 
Τόσον ο Μοχάντας Γκάντι, όσο τζιαι ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, ο Αρχιεπίσκοπος Ρομέρο κλπ εβασίσαν την αντίσταση χωρίς τη χρήση βίας (τζιαι όϊ όπως λανθασμένα μεταφράζεται το civil disobedience ή το non violence resistance ως 'παθητική' αντίσταση)  στις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις, παντές τζιαι εν μπόρει να επιχειρηματολογήσει κανένας πιο ορθολογιστικά που κάτι 'θείο'!
 
Επίσης, θέμα ήταν η καταγωγή τους - κοινωνικόοικονομική κυρίως (γι'αυτόν έβαλα πιο πάνω το κομμάτιν που τη βικιπαιδεία). Ήταν αστοί σε κοινωνίες που οι αστοί αντιπροσωπεύκαν την άρχουσα τάξη (ως είθισται!), άρα με πολλά παραπάνω ευκαιρίες τζιαι εφόδια εκ προοιμίου σε σχέση με τους ανθρώπους που (υποτίθεται) εκπροσωπούσαν. Ίσως η μοναδική εξαίρεση εν ο Μάλκομ Εξ που ήρτεν ακόμα τζιαι σε σύγκρουση με το Μάρτιν Λούθερ Κινγκ όσον αφορά στην προσέγγισην τους στη διεκδίκηση κοινωνικών δικαιωμάτων.
 
Ο Μοχάντας Γκάντι ήταν να γινεί Μαχάτμα (πατέρας) των Ινδών τζιαι σύμβολο της απελευθέρωσης αν ήταν κάποιος αναλφάβητος αγρότης που εφύτευκεν ρύζι χωρίς να έσιει παππούν κυβερνήτη (επί αγγλοκρατίας παρακαλώ!);
 
Ο Μάρτιν Λούθερ Κινγκ θα εγίνετουν η προσωποποίηση του κινήματος κοινωνικών τζιαι πολιτικών δικαιωμάτων των Αφρο-αμερικάνων, αν δεν είσιειν τη δυνατότητα να αποκτήσει Διδακτορικόν τη δεκαετία του '50 την ίδιαν περίοδο που άλλοι συμπατριώτες του (τζιαι ο ίδιος φυσικά) εν εδικαιούνταν να βκουν ή να κάτσουν έστω σε λεωφορεία 'λευκών';
 
Τελικά, όσοι γεννιούνται προνομιούχοι οικονομικά τζιαι κοινωνικά εν "καταδικασμένοι" να πρωτοστατούν, να ηρωοποιούνται τζιαι να αναγάγουνται σε σύμβολα;
 
Εν τζιαι αμφισβητώ ότι έσιει τζιαι μη-προνομιούχους σύμβολα. Ο αγώνας των μεν με των δε πόσον ποιο εύκολος ή δύσκολος ήταν;
 
Μπορεί να συγκριθεί η δύσκολη ζωή του Δρ. Μάρτιν Λούθερ Κινγκ με τη δύσκολη ζωή του Μάλκομ Ξ που έχασεν τον παπά του που θάνατο στα 13 τζιαι τη μάμα του που εκλείστην σε ψυχιατρικήν κλινική, τζιαι ως τι να ενηλικιωθεί επήαιννεν που τη μιαν ανάδοχην οικογένειαν στην άλλη για να καταδικαστεί σε δεκαετή φυλάκιση για εγκληματική δραστηριότητα, κυρίως σε συμμορίες;
 
 
Έγραψα τα τούτα ούλλα για να καταλήξω σε κάτι πολλά απλόν: Οι άνθρωποι θρύλοι τζιαι το τι εκάμαν τζιαι το τι είπαν ενναιν πανάκεια! Εγινήκαν πρότυπα τζιαι ήρωες τζιαι ότι άλλον για ΚΑΠΟΙΕΣ ενέργειες, για κάποια δράση, για κάποια επιτεύγματα σε συγκεκριμένο χωροχρόνο τζιαι συνθήκες.
 
Εν σημαίνει ότι "κολλούν" όπου αποφασίσουμεν να τους κάτσουμεν! Εν σημαίνει ότι ήταν αλάνθαστοι, τέλειοι, θεοί (χρησιμοποιώ αρσενικό γιατί για έτσι πράματα με γεναίτζιες εν ασχολείται κανένας εκτός τζι' αν νναιν 'σύζυγος' κάποιου, τζιαι τες συγκεκριμμένες περιόδους που υπήρξαν οι πιο πάνω η πιο διάσημη γεναίκα ήταν η Μπάρμπι που εκαθιέρωσεν το 90-60-90 καλούπιν τζιαι πρότυπον ομορφκιάς τζιαι χαρακτήρα!!! - Κλείω την παρένθεση πριν να με πιάει το φεμινιστικό μου τζιαι γράφω ως αύριο!!!).
 
Τζιαι το ότι εν ήταν τέλειοι, εν σημαίνει ότι υποτιμώ το έργον του ή τα όσα εκαταφέραν! Κάθε άλλο.
 
Εν σημαίνει, επίσης, ότι το υπόβαθρό τους εν τους εβοήθησε τη δεδομένη ιστορική στιγμή!
 
Τζιαι στην Ιστορία, εν μπορείς να λαλείς αν!!! Τζιαι αν οι πράξεις υποδεικνύουν το σύνολό μας ως άνθρωποι, τότε κάλα κάμνουμεν να μεν ξιχάννουμεν το ρόλο του Γκάντι στο πόλεμο των Ζουλού ( "Even the half-castes and kaffirs, who are less advanced than we, have resisted the government..."), ότι υπάρχει περίπτωση το διδακτορικό του Μάρτιν Λούθερ Κινγκ να έν αποτέλεσμα κλοπής πνευματικής ιδιοκτησίας τζιαι τους φόους των Μαρξιστών παπάων του Ελ Σαλβαδόρ για τον συντηρητισμό του επισκόπου Ρομέρο σε σχέση με παροχή βοήθειας μέσα που την 'Απελευθερωτική Θεολογία' (Liberation Theology).
 
Ούτε οι ίδιοι εν πανάκεια, ούτε το τι είπαν η ΑΠΟΛΥΤΗ σοφία, ούτε το τι εκάμαν η ΜΟΝΑΔΙΚΗ αλήθκεια.
 
 
 
 
 
 

3 σχόλια:

Disdaimona είπε...

δεν ανάφερες κάτι που νομίζω αφορά άμεσα το θέμα της "συμβολοποίησης" από τις λαϊκές μάζες όλων όσων ανέφερες.

Ότι όλοι ήταν τέρατα μορφώσεως. Αλλά κανένας δεν "έπαιξε" από το επίπεδο της "αστικής μορφωσης" για να "μορφώσει" και να μορφοποιήσει ένα λαίκό αγώνα.

Ο Γκάντι είχε την επίδραση που είχε γιατί ήξερε καλά "τον εχθρό".
Η θεωρία του δε για τη μη-βία, έγινε πολιτικό όπλο στα χέρια του. αφενός γιατί πήγαζε από τις δοξασίες της θρησκείας που ήταν προσφιλής στο κόσμο, αφετέρου γιατί ήταν το όπλο μέσω του οποίου απέφευγε τη δική του σύλληψη.

εν τζαι εκόλλαν μπρίκια ο Γκάντι. Εν τζαι ήταν κανένας γκουρού της μεταφυσικής. Και όλοι οι δυτικοί αππωμένοι που χρησιμοποιούν το δίδαγμα του, στην ουσία, εν το θκιαβάζουν που μέσα, γιατί εντάσσουν το μηχανιστικά σε άλλον κοινωνικο/πολιτικό πλαίσιο δλδ το σύγχρονο δυτικό.

όταν ο Γκάντι ήθελε να κατεβάσει τον κόσμο στο δρόμο για πολιτικό αγώνα...εν ετσιριλλαν στα μίντια ή σε συγκεντωσεις, ούτε έφκαλεν επαναστατικά φιρμάνια. απλά επερπάταν!

όταν ο Γκάντι έβαλεν ένα στόχο, απλά επερπάταν...τζαι πίσω του εμαζεφκετουν ο λαός, τζαι έτσι χωρίς καμιάν προτροπή "οργάνωνε" λαϊκούς αγώνες.

η μη-βία του Γκάντι ήταν πολιτικά στοχευμένη τζαι σοφή μέσα σε τζείνο το πλαίσιο.

νεος είπε...

Η μη βία εν σοφή σε μια σειρά από παρόμοια πλαίσια. Μεν πάμε μακριά... ΑΡΙΣΤΕΡΑ-ΚΥΠΡΟΣ 1944-1974...

Αντζιελοσιασμένη Μάγισσα ....τζιαι της Σμύρνης ..τζιαι του Σάλεμ είπε...

Dis εν νομίζω να διαφωνούμεν Τζιήνον που έθελα να πω εν ότι η αγιοποίηση τζιαι θεοποίηση ανθρώπων εν κολλά ακριβώς όπως εν κολλά τζιαι η απομόνωση φράσεων τζιαι λόγων έξω που το πλαίσιον που ειπωθήκαν. Εν νναιν ανάγκη να τους μετατρέπουμε σε "μαϊντανούς" των ΜΜΕ για να δείξουμεν ότι τους ξέρουμεν.

Νέε μου συμφωνούμεν τζιαι να προσθέσουμεν τζιαι την παρούσαν φάσην!!!